Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Dyrektor Centrum Usług Społecznych w Gogolinie ogłasza nabór na wolne stanowisko – Młodszy asystent rodziny/asystent rodziny

  1. Nazwa i adres jednostki:

Centrum Usług Społecznych w Gogolinie, ul. Plac Dworcowy 2, 47-320 Gogolin

Dane kontaktowe - 774749402,

  1. Wymiar czasu pracy:

1 etat (praca w systemie zadaniowego czasu pracy)

Umowa o pracę na czas określony w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności.

  1. Miejsce wykonywania pracy:

Centrum Usług Społecznych w Gogolinie oraz teren gminy Gogolin

 

  1. Wymagania niezbędne asystenta rodziny:
  1. Wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki
    o rodzinie lub praca socjalna lub
  2. Wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowanie co najmniej rocznego stażu pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określonego na podstawie art. 12 ust. 3 Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentowanie co najmniej rocznego stażu pracy z dziećmi lub rodziną lub
  3. Wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowanie 3-letniego stażu pracy z dziećmi lub rodziną;
  4. Nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona;
  5. Wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
  6. Nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  7. Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępców na Tle Seksualnym
    z dostępem ograniczonym;
  8. Posiada obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
  9. Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.

 

  1. Wymagania dodatkowe:
  1. Znajomość przepisów z zakresu Ustawy o wpieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
  2. Samodzielność w działaniu, wykazywanie własnej inicjatywy, umiejętność podejmowania decyzji;
  3. Umiejętność pracy z rodziną, odporność na stres;
  4. Umiejętność obsługiwania powszechnie używanych systemów operacyjnych oraz poczty elektronicznej;
  5. Prawo jazdy kat. B oraz dysponowanie prywatnym samochodem do celów służbowych.

 

  1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
  1. Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
  2. Opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
  3. Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  4. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  5. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  6. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych
    z dziećmi;
  7. Wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  8. Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  9. Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej;
  10. Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  11. Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  12. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  13. Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  14. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  15. Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
  16. Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  17. Sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  18. Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  19. Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna się za niezbędne.

 

  1. Wymagane dokumenty:
  1. List motywacyjny;
  2. CV;
  3. Kserokopie dokumentów potwierdzających odpowiednie kwalifikacje
    i wykształcenie;
  4. Kserokopie świadectw pracy;
  5. Oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego, w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
  6. Oświadczenie o niepozbawieniu, ograniczeniu ani zawieszeniu władzy rodzicielskiej;
  7. Oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  8. Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny;
  9. Oświadczenie o zapoznaniu się z „Klauzulą informacyjną i zgodą – kandydaci do pracy” wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1.

 

  1. Miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne prosimy składać w zamkniętych kopertach
z dopiskiem „Nabór – asystent rodziny” do dnia 28.04.2023 r.:

 

  1. Osobiście, w budynku Centrum Usług Społecznych w Gogolinie, przy ul. Plac Dworcowy 2, w godzinach 7.30 – 15.30;
  2. Pocztą, na adres Centrum Usług Społecznych w Gogolinie, Plac Dworcowy 2,
    47-320 Gogolin;
  3. E-mail na adres:

 

Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne zostaną poinformowani telefonicznie
o dacie rozmowy kwalifikacyjnej w budynku CUS.

PDFZałącznik nr 1 do ogłoszenia.pdf (226,70KB)